- Start
- Veterinærrådgivning i Agria-appen
Veterinærrådgivning i Agria-appen
Få hjelp av flinke veterinærer der du måtte befinne deg gjennom digital rådgivning! Tilgjengelig hver dag, hele året.Mer om veterinærrådgivning i Agria-appen
Last ned appen
Slik bestiller du en time
Last ned Agria-appen til mobil eller nettbrett:
Last ned appen
Last ned appen til en smarttelefon eller nettbrett (lenken tar deg til App Store eller Google Play). Obs. fungerer kun på telefon!
-
Registrer deg og dyret ditt
Opprett en konto i appen med din e-postadresse og ditt telefonnummer. Vi anbefaler at du legger til dyret ditt slik at du raskt kan få hjelp hvis noe skulle skje i fremtiden. Hvis du er kunde i Agria legger du inn samme e-postadresse som du har registrert på din forsikringsavtale, deretter bekrefter du via e-posten din. -
Gjør en avtale
Velg om du ønsker en video- eller telefonsamtale, legg inn beskrivelse av symptomene og book en tid som passer deg. Du vil få en bekreftelse på e-post.
Du har mulighet til å laste opp et bilde eller video før samtalen. Dette kan gjøre det lettere for veterinæren å gi deg gode tips og råd.
-
Treff en veterinær
Før møtet vil du motta en påminnelse i Agria-appen. Når samtalen begynner blir du oppringt via appen uansett om du har valgt videosamtale eller telefonsamtale. Du må derfor være innlogget, men du behøver ikke å ha appen åpen. -
Vurdering, diagnose og journal
Våre erfarne og dyktige veterinærer gir deg råd og mulige tips om hva du selv kan gjøre. Hvis de mener det er fornuftig å besøke en fysisk veterinær vil de råde deg om dette. I etterkant av timen vil du motta en oppsummering / journal på e-post. Denne finner du også lagret i appen.
Våre tjenester
Om veterinærrådgivning
Veterinærrådgivningstjenesten i Agria-appen (Agria Vet Guide) er et datterselskap av Agria Djurförsäkring.
For Agria er god dyrehelse og dyrevelferd grunnlaget for alt vi jobber med. I over 130 år har misjonen vår vært å skape trygghet for dyr og mennesker. Veterinærrådgivning i Agria- appen er nettopp et trygghetskapende verktøy for sunnere og friskere dyr.
Er du kunde hos oss?
Som kunde hos oss er veterinærrådgivningen inkludert, og det er ingen begrensninger på antall samtaler relatert til skade eller sykdom. Dette gjelder uansett hvilken type forsikring du har. Vi dekker ikke rådgivning innen atferd eller kosthold. Tjenesten tilbys hest, hund, katt, kanin og de fleste gnagere.
For å kunne bruke tjenesten som er inkludert, må du legge inn samme e-postadresse som du har registrert på din forsikringsavtale. Deretter bekrefter du via e-posten din. Veterinærrådgivning er en kundefordel og påvirker derfor ikke egnandelen din.
Åpningstider
Åpent alle dager kl. 07.00–24.00, hele året. Til og med helligdager.
Veterinærrådgivning i appen
Rådgivning av erfarne, norske veterinærer i Agria-appen ved lettere skader eller symptomer. Vi gjør oppmerksom på at du alltid må komme deg til en fysisk veterinær eller klinikk hvis dyret ditt viser tegn til alvorlig sykdom eller skade.
Alle veterinærene i Agria-appen er autorisert i Norge og har bred erfaring innen veterinærbehandling. De fleste jobber på klinikk ved siden av.
- Tilgjengelig for alle dyreeiere med hest, hund, katt, kanin og de fleste gnagere.
- Inkludert for våre kunder!
- Åpent alle dager, hele året fra kl. 07.00-24.00
- Få hjelp av flinke veterinærer der du måtte befinne deg!
Katteatferdsrådgivning
I tillegg til digital veterinærerrådgivning i Agria-appen, kan du og katten din booke tid hos en flink atferdsrådgiver. Perfekt for deg som har en frisk katt, men som opplever problemer i hverdagen. Våre atferdsrådgivere kan hjelpe til med å både forebygge atferdsproblemer og behandle atferdsproblemer som allerede har oppstått
Katteadferdsrådgivning
Adferdsrådgivning til katteeiere
Adferdsproblemer hos katt kan ses i ulike situasjoner. Problemer ved transport, kloring på møbler, forandringer i hjemmemiljø eller aggresjon mot mennesker eller andre katter er noen eksempler på situasjoner der det er bra å kunne få råd av en profesjonell katteadferdsrådgiver.
Under fanen Fagartikler finner du artikler om ulike problemstillinger som adferdsrådgiverene ofte får spørsmål om.
Hva kan vi hjelpe deg med?
I tillegg til digital veterinærrådgivning i Agria-appen kan du og katten din booke tid hos en profesjonell adferdsrådgiver. Perfekt for deg som har en frisk katt, men som opplever problemer i hverdagen. Våre adferdsrådgivere kan hjelpe til med å både forebygge adferdsproblemer og behandle adferdsproblemer som allerede har oppstått.
Her kan du lese om hvordan en adferdsrådgivningstime foregår.
Sånn gjør du:
- Last ned Agria-appen fra App Store eller Google Play
- Registrer deg og katten din i appen
- Velg deretter adferdsrådgivning
- Beskriv kort og konkret hva du ønsker rådgivning om
- Last eventuelt opp et bilde på katten din som kan hjelpe rådgiveren
- Book en tid som passer for deg
Tjenesten koster kr 299,- for 25 minutter.
Katteadferdsrådgivere i Agria-appen
Gro Marit Sørlie
Gro Marit Sørlie er autorisert dyrepleier og har utdannet seg innen katteatferd på NMBU. Hun har 10 års erfaring fra dyreklinikker og dyresykehus hvor hun også har arbeidet som adferdsrådgiver.
I tillegg til å hjelpe katteeiere som kommer til dyreklinikken, har hun også vært mye på hjemmebesøk i kattehjem. I tillegg har Gro jobbet mye for å hjelpe katter, så de skal være mindre redde på sin helsesjekk hos veterinær, ved å tilby tilvenning på dyreklinikken.
Hun hatt katt hele livet, og kommer alltid til å ha minst en kattevenn ved sin side.
Kjerstin Klepsvik Vinsjansen
Kjerstin Klepsvik Vinsjansen er autorisert dyrepleier og utdannet atferdsterapeut ved Norges miljø-og biovitenskapelige universitet. Hun har mange års erfaring fra dyreklinikker og har holdt atferdskonsultasjoner for katt og hund siden 2010. Ved å kombinere de to utdannelsene har hun en unik mulighet til å se fysisk og mental helse i sammenheng. I 2016 gikk Kjerstin over til ren atferdspraksis i egen virksomhet. Hun har også holdt mange foredrag for katteeiere, katteorganisasjoner og fosterhjem, samt vært frivillig rådgiver for fosterhjem i den lokale Dyrebeskyttelsen.
Interessen for adferd startet allerede som barn og har utviklet seg videre gjennom å arbeide med flere forskjellige dyrearter. Kjerstin har levd sammen med katter hele livet og har et sterkt ønske om at alle skal kunne kjenne på gleden over disse vakre dyrene. Da må det innimellom løses noen utfordringer, det er derfor vi er her!
Artikler om sykdom/skade
Artikler om katteadferd
- Nala klorte opp sofaen
- Øve på å bruke transportburet
- Aktiviser katten din
- Er katten din redd på nyttårsaften?
- Å få en omplasseringskatt
- Stress hos katt
- Flere katter i samme hjem
- Urenslighet hos katter
- Å få en kattunge
- Katter kan også få tannproblemer
- Katter og læring
- Hva med katten i sommerferien?
- Forbered katten på veterinærbesøket
- Katt på biltur
- Lær deg kattens finurlige kroppsspråk
- Angstlidelser hos katt
Spørsmål og svar
Hvordan fungerer en konsultasjon?
Du kan enten bruke en smarttelefon (Iphone/Google/Android) eller et nettbrett. Last ned appen og du er igang!
Må man være kunde hos dere for å kunne bruke veterinærrådgivning?
Neida, alle er velkommen til å bruke tjenesten! Er du kunde hos oss er veterinærrådgivningen derimot inkludert og uten begrensninger innen skade eller sykdom.
Hva koster en time?
Veterinærkonsultasjon koster 399,- alle dager (kl 07.00 - 24.00)
Veterinærkonsultasjonen er inkludert for deg som er kunde hos oss, og det er ingen begrensninger på antall samtaler relatert til skade eller sykdom.
Adferdsrådgivning koster: 299,- alle dager (kl 07.00 - 24.00)
Kan andre familiemedlemmer booke time uten ekstra kostnad i Agria-appen?
Ja, familiemedlemmer til forsikringstakeren kan booke time uten ekstra kostnad. Følg denne fremgangsmåten:
1. Familiemedlemmet må laste ned Agria-appen.
2. Velg opprett konto med BankID eller e-post.
3. Trykk på "Mer" i menyen helt nederst til høyre, og velg "Forsikring". Angi e-postadressen som er registrert på forsikringsavtalen. Forsikringstakeren får så en e-post om å godkjenne.
4. Trykk på "Mine dyr" i menyen helt nederst. Dersom dyret ikke allerede ligger klart i appen, trykk på "Legg til" øverst til høyre.
5. Trykk på "Hjem" i menyen helt nederst til venstre og book time.
Hvordan booker jeg time i Agria-appen?
Først og fremst laster du ned appen. Deretter registrerer du din profil hvor du legger inn opplysninger om dyret ditt under "Mine Dyr". Dette gjør du kun én gang. Hvis du er kunde i Agria legger du inn samme e-postadresse som du har registrert på din forsikringsavtale, deretter bekrefter du via e-posten din.
Etter at du har registrert dyret ditt kan du booke en videosamtale ved å trykke "Book videosamtale". Velg neste tilgjengelige time, eller et senere tidspunkt om det passer bedre for deg.
Velg det dyret avtalen gjelder for, og svar på spørsmålene som blir stilt. Legg også gjerne ved noen bilder av dyret ditt, det gjør det enklere for veterinæren å bedømme.
Kan alle dyr få hjelp i Agria-appen?
Vi tilbyr veterinærrådgivning for hest, hund, katt, kanin og de fleste gnagere.
Adferdsrådgivning tilbys katt
Hva skjer når timen starter – skal jeg gjøre noe?
Du får en påminnelse i appen 5 minutter før samtalen starter slik at du kan forberede deg. Når samtalen begynner blir du oppringt via appen uansett om du har valgt videosamtale eller telefonsamtale. Du må derfor være innlogget, men du behøver ikke å ha appen åpen.
Må dyret være i nærheten når ringer meg i appen?
Ja, dette er som regel nødvendig for at veterinæren/rådgiveren skal kunne gjøre en best mulig vurdering.
Hvor lenge varer en samtale?
Veterinærkonsultasjonen kan ta mellom 3 til 10 minutter, avhengig av symptomer, sykdom eller problem.
Adferdsrådgivning varer 25 minutter.
Kan jeg avbestille en time?
Ja, du kan avbestille timen din frem til 15 minutter før konsultasjonen starter. Hvis du allerede har betalt vil du få tilbakebetalt pengene dine.
Hvis dyret ditt blir akutt dårlig og du må reise til en fysisk veterinær (og det er mindre enn 15 minutter til timen), kan du kontakte kundesenteret i etterkant så ordner vi med tilbakebetaling.
Kan dere skrive ut resepter?
Vi har ikke muligheten til å skrive ut reseptbelagte legemidler eller fornye resepter for et dyr som blir behandlet. Kontakt din fysiske veterinær / klinikk for å få hjelp til dette.
Hvordan betaler jeg for timen?
Betaling i appen skjer gjennom Klarna. For spørsmål knyttet til betaling, kontakt Klarnas kundeservice:
Support: www.klarna.com/no/kundeservice
Telefon: 21 01 89 91
Jeg vil ikke lenger ha en konto inne på Agria-appen. Hvordan sletter jeg kontoen min?
Ta kontakt med kundesenteret vårt, så hjelper vi deg!
